Ugrás a fő tartalomra

Mi hoz lendületbe?

Ezen a nyáron sokat voltam beteg, így volt időm azon gondolkodni, vajon mi is hozza lendületbe úgy általában az embereket.

Persze tudom, hogy a napfény mindenkire jó hatással van, de én most nem a biológiai szempontokat szeretném sorba venni.
Hiszen lassan vége a nyárnak, és azért jó lenne, ha a lendület és a lelkesedés megmaradhatna.

Úgy te is így gondolod?


Nézzük akkor, hogy mi is a lendület, és mi az, ami segít abban, hogy ezt megőrizhesd vagy esetleg elindítsd.

A lendület az az erő, ami a cselekvés elindítását megkönnyíti. Az az ember lendületes,"aki folyamatosan nagyfokú, erős iramot tart valamely tevékenységében. Akiben színes elevenséget, mozgalmasságot, erőteljes dinamikusságot mutat." Így szól a Tulajdonságszótár. Nagyon találó egyébként, én magam is így látom.
Ha jól belegondolsz az ilyen ember nagyon vonzó, mert életörömtől duzzad, derűs, sőt optimista is. Sokan keresik a társaságát is, hiszen erőt ad a környezetének is.
Ezek után akkor nézzük, hogy mi az, ami téged is ilyenné tehet vagy legalábbis hozzásegít ehhez az erőhöz.
Miből fakad a lendület?

1. Egy vágyból, amely motivál téged

Vágyaink persze mindig vannak, sőt néha ezer felé szétszednek. Ezért hát úgy kell őket szétválogatni mint ahogy Hamupipőke válogatta szét a lencsét a hamuból. Vannak ugyanis olyan vágyak bennünk, amelyeket a szüleink hagytak örökül. Például a pályaválasztásnál hallott szöveg, miszerint legyél jó tanuló és válassz olyan munkát ami jól fizet. Ez ugye nem feltétlenül egyezett a te vágyaddal, de ez már a régmúlt ködébe vesz.
Én bevallom úgy választottam pályát, ahogy a jegyeim engedték, épp ezért üvegcsiszolás volt az első iskola ahova tovább mentem. Itt ugyanis rajz volt a felvételin és az nagyon ment nekem. Így sajnos a szülők intelme nem fogott rajtam, sőt szerencsémre a rajzolás vágyam megmaradt mind a mai napig.
Nézzük azért tovább a vágyaidat.
Lehet olyan vágy is, amelyet a társadalom nevel beléd. Például olyan karrier, ahol hatalmad van, ahol presztízsed, gazdagságod, befolyásod, stb..... Ezt azt hiszem talán nem szűkséges magyaráznom.
Vannak azonban olyan vágyak is, amelyek akár kisgyerekkorodtól ott lapulnak benned. Emlékszel még arra, hogy mi akartál lenni, amikor felnősz?
Tudom régen volt, de azért picit gondolkodj el ezen.
Addig is elmesélem, hogy én mire vágytam: régész szerettem volna lenni. Imádtam a krimiket és főleg a történelmi helyszínen játszódóakat. Ez egyébként még most is a kedvenceim közé tartozik. Mivel lélekgyógyász lettem, azt hiszem nagyon nem tévedtem el. Igaz volt közben két évtized könyvelés is, ahol néhány saját céget is létrehoztam. Ma már úgy gondolok erre az időszakra mint egy másik életre. Viszont az én álmodozó énem ebben az időszakban megtanulta a fizikai világot, a kereteket, kötelességeket és kereste az egyensúlyát (ezt jól kifejezi a mérlegképes könyvelő címzésem is). Na de szerencsére néhány válság visszatérített az eredeti vágyakkal szegélyezett ösvényre és ma már ezen az úton mendegélek tovább.
Szóval sikerült néhány vágyat megtalálnod?
Most nem a fehér lovas hercegre gondoltam, hanem egyéb dolgokra.
Ha a vágyak felszínen vannak a tudatodban, akkor ezek olyan motiváló erővel bírnak, amit nem lehet megszakítani. Ez mindig motivál, akár hosszútávon is. Kitartást, lendületet, magabiztosságot kölcsönöz számodra. Ezért hát, ha most nem is lelted meg, azért keress tovább kérlek.

2. Inspiráció, ihletettség

Ezt a művészethez kötjük általában, pedig a hétköznapokban is meg tudod találni. Én magam amikor belső ellenőrként dolgoztam, az intuíciómat használtam nagy részben. Mindig csodálkoztak a kollégáim, hogy milyen gyorsan megtaláltam a hibákat. Bevallom a megérzéseim sokat segítettek, és persze az is, hogy sok ellenőrző pontot raktam az anyagba.
Szóval ne gondold, hogy az ihletett cselekvés olyan nehéz és elvont fogalom. Amikor például reggel a kávédat iszod, akkor akár végiggondolhatod a napi feladatokat is. Ami pedig elsőre eszedbe jut vagy amihez kedved van, azt érdemes előre venni. Ilyenkor ugyanis nagy motiváló erőt kapsz, hiszen a kedvvel végzett munka igazi dopping szer (na ezért is imádom én a hétfőket, mert nagyon szeretek az emberekkel foglalkozni és segítségükre lenni).

3. Az ellenállásból fakadó erő

Ez csúnyán hangzik tudom, de nagyon sokszor tetten érhető az emberek szavaiban is. Mivel naponta csinálok stresszoldást, sokat találkozom vele.
Az ellenállás nagy erőt ad. Ilyen például amikor nem azt csinálod amit elvárnak tőled az emberek, hanem csak azért is mást. Van olyan ember, aki mindig kritizál, egyszerűen olyan típus, aki nem hajlandó mások irányítását elfogadni.
Azért van ennek jó oldala is. Most jutott eszembe egy tanárom a közgazdasági suliban, ahol a mérlegképes könyvelőket képezték. Azt mondta olyan lassú, és értetlen vagyok, hogy semmiképp ne  foglalkozzam a könyveléssel komolyabban. Na én csak azért is könyvelő céget alapítottam, ami 16 évig remekül működött, hogy megmutassam igenis megy ez nekem. Persze hamar rájöttem, hogy a gyakorlás a kulcsa mindennek, hiszen egy mérleget összeállítani valójában nagyon is könnyű.
Na ezek a megmutatom, hogy én is érek annyit típusú célok bizony nagy energiát tudnak kölcsönözni a hétköznapok taposómalmában.

4. Megfelelési kényszer

Talán ez furcsa ebben a listában, pedig igazából nagyon is ide illik. Vajon hányan vannak olyanok, akik megfelelésből tevékenykednek. Ez adja a napi mozgatórugójukat, sőt. Valójában el sem tudják enélkül képzelni az életüket.
Amikor ugyanis valakinek meg akarsz felelni, akkor ez egy kényszer, amely hajt előre. Sajnos elég sokáig. Tudom ez nem az a valódi motiváció, de elég sok lendületet kölcsönöz.
Azért persze nem akarlak erre buzdítani, hiszen ha ezt az utat járod, akkor hamar elveszíted önmagad, elfelejted a valódi vágyaidat, és igazából életed színpadán csak a statiszta szerep jut neked.

5. Hiányból fakadó erő

Ezt írhattam volna a vágyakhoz is, mégis úgy éreztem külön szót érdemel. A hiány is vágy valójában, de nem pozitív az előjele. Egy kényszerítő erő, amely arra sarkall, hogy betöltsd az űrt, ami hiányzik. Lehet ez egy kapcsolat, egy anyagi biztonság vagy akár egy pozíció is, amit szeretnél elérni. Mivel gyakran kapcsolódik hozzá félelem, ezért szinte sosem érhető el vagy csak nagy áldozatok árán.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

A Nagy Arkánumok párkapcsolati jelentései

Szerelem és szexlapok a tarot kártyában

Párkapcsolati kérdések tarot lapjaiban